Handelsbetingelser, herunder returnering, fortrydelsesret og reklamation
Handelsbetingelser generelt
Når du handler hos biblomst er du i trygge hænder. Vi har derfor skrevet vores handelsbetingelser ned på denne side, så de ved hvad vi står for og hvad det betyder, når du handler hos os.
Vores produkter er udelukkende beregnet private kunder og erhvervskunder, der ikke køber med henblik på videresalg.
Biblomst ejes af biblomst.dk cvr. 44093987 og drives fra adressen, Kjølskevej 193, 9700 Brønderslev. telefon; 28264256 mail; biblomst@biblomst.dk
Det er muligt at bestille varer på biblomst.dk hele døgnet. Vi pakker varer mindst én gang om dagen og vi bestræber os på at afsende leveringerne med det samme, højest to hverdage efter bestillingen er foretaget og betalt.
Nogle af vores frø kan være giftige at indtage. Derfor skal frø købt hos os opbevares utilgængeligt for børn.
Biblomst.dk modtager betaling med; Dankort, Visa-Dankort, Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB, Diners og MobilePay Online.
Ønsker du ikke at betale med betalingskort, skal du i forbindelse med bestillingen indsætte beløbet på vores konto: Regnr. 9028 kontonr. 1600042994. Ved betaling med bankoverførsel tillægges et gebyr på 15,- dkk. Ved betaling med bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Ved manglende betaling annulleres bestillingen efter tre hverdage.
Vi accepterer ikke EAN-betalinger.
Fragt
Hos biblomst gør vi, hvad vi kan for at få afsendt varerne indenfor en, til to arbejdsdage.
Vælger du standardbrev, sendes dine frø som almindeligt brev med Postnord. Postnord bringer brevpost ud i Danmark i løbet af en til fem hverdage, efter deres modtagelse. I enkelte tilfælde er Postnord helt op til 15 hverdage om at bringe breve frem.
Ønsker du, at modtage din bestilling hurtigt, kan du tilvælge ekspreslevering mod en merpris, i forbindelse med udtjekning af webshoppen på biblomst.dk
Du kan også vælge at få leveret din bestilling via pakkepost, f. eks. bring, GLS eller DAO. Priserne på de forskellige pakketjenester findes ved færdiggørelsen af bestillingen, lige før betalingssiden på biblomst.dk.
Vores breve er altid isoleret med bobleplast. Derfor er der tillagt et lille gebyr til den gældende portopris fra Postnord.
Vores forsendelsespriser indeholder porto, emballage og arbejdsløn.
Ved alle varekøb der overstiger 400,- giver vi fri fragt.
Levering til udlandet. Vi sender alene frø til EU-lande. Priser for forsendelser til andre EU-lande fremgår ved tjek-ud.
Fortrydelsesret
Du har som privat forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter du har modtaget varen. Det betyder, at du indenfor 14 dage efter du har modtaget varen, skal give os besked om at du har fortrudt dit køb. Det gør du ved at sende en mail til biblomst@biblomst.dk.
Hvis du har købt en vare og du ønsker at sende den retur, fordi du har fortrudt, skal du være opmærksom på at du ikke får fragtomkostningerne retur.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os. Du skal selv betale for, at pakken returneres og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand når du sender den retur; Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaver og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet retur.
Vi anbefaler at du returnerer varen i original emballage eller tilsvarende.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer dine penge, senest 14 dage fra den dag vi modtager din vare retur. Varen sendes retur til Biblomst, Kjølskevej 193, 9700 Brønderslev.
Vi modtager kun returneringer der er sendt direkte til adressen.
Der er ikke fortrydelsesret for erhvervskunder.
Reklamationsret
Når du handler hos biblomst, som forbruger har du reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen (biblomst@biblomst.dk).
Hvis din reklamation er berrettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden for to måneder efter du har opdaget fejlen, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berrettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes retur i forsvarlig emballage. Husk også, at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til Biblomst, Kjølskevej 193, 9700 Brønderslev. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Særligt om frø og blomsterløg
Vi får friske frø hjem flere gange, hver sæson, for at undgå at levere dårlige frø.
Du er velkommen til at sende en mail, hvis du mener at have modtaget fræ med en dårlig spireprocent. Bemærk, at reklamationsretten ikke omfatter frø og løg, som er håndteret forkert. Mange parametre kan spille ind her. Det gælder f.eks. forkert fugtighed, temperatur, håndtering mm. Ligeså med manglende blomstring fra blomsterløg, da jordbundsforhold og naturens dyr kan resultere i ødelæggelse eller fortæring af løgene.
Ved reklamationer over løg, er det bedst, hvis du reklamerer så hurtigt som muligt, efter din modtagelse af varen, da forkert håndtering og opbevaring kan ændre meget på løget efterfølgende. Der skal helst medsendes billeddokumentation samtidigt.
Persondatapolitik
Når du handler hos biblomst har vi brug for følgende oplysninger; Navn, adresse, telefonnummer og emailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Ved ordrer på varer, som leveres direkte fra tredjepart vidergiver vi dine oplysninger til leverandøren, så de kan sende varen direkte til dig.
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, modtager vi din emailadresse. Den videregives eller sælges ikke til andre. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger fra nyhedsbrevlisten.
Personoplysningerne registrerer vi i vores kundedatabase hos Biblomst i fem år fra den seneste ordre. Derefter bliver de slettet.
Da vi har anmelderpligt omkring evt. skadegører i frø og løg, skal vi i tilfælde af opdagen af disse videregive kundeoplysninger til landbrugsministeriet, så udbredelsen kan undgås. Du kan læse mere om skadegørere her: https://lbst.dk/virksomheder/gartneri/plantesundhed/faktaark
Den dataansvarlige hos biblomst er Nikolaj Munch.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du anmoder om det. Skriv til biblomst@biblomst.dk
I forhold til plantesundhed kom der 14. december 2019 nye regler gældende indførsel, køb og salg i EU. Det sikrer at dine frø/planter/løg er godkendt til salg fra vores netbutik.
Handelsbetingelserne her på siden er senest opdateret den 10. juni 2023.
Sådanne juridiske betingelser er et krav til webbutikker som vores. I virkelighedens verden, vil vi allerhelst holde os fra love og paragraffer, men i stedet finde gode løsninger og blive klogere, når vi støder ind i bump på vejen. Derfor vil vi også råde vores kunder, dig og andre interesserede til at kigge i vores blog med såvejledninger. Send os meget gerne kommentarer og måske billeder af de smukke blomster vores frø endte med at blive til. Vi opretter en side her på shoppen til jeres billeder af smukke blomster fra frø købt hos os.
Giv insekterne en fest.
blomsterhilsner
Lone & Nikolaj
Vores tøj, tasker og andet
-
Dame premium T-shirt Terapi?
Normalpris 149,00 DKKNormalprisStykpris / pr. -
Dame premium T-shirt Terapi?
Normalpris 149,00 DKKNormalprisStykpris / pr. -
Dame premium T-shirt - Jeg skal i haven
Normalpris 149,00 DKKNormalprisStykpris / pr. -
Økologisk unisex-T-shirt (både til kvinder og mænd)
Normalpris 149,00 DKKNormalprisStykpris / pr.